Login
FacebookMySpaceTwitter

Članci

QR kod - dvodimenzionalni bar kod

QR kod (engl. QR code) je matrični kôd (ili dvodimenzionalni bar-kod) kreiran 1994. Stvorila ga je japanska korporacija Denso-Wave. „QR“ je akronim od Quick Response (brz odziv), pošto je tvorac nameravao da se sadržaj izuzetno brzo dekodira. QR kodovi su uobičajeni u Japanu, gde su trenutno najpopularniji dvodimenzionalni kodovi.

 

 

QR kodIako prvenstveno korišćen za praćenje delova u proizvodnji vozila, QR kodovi se sada koriste u mnogo širem kontekstu, uključujući komercijalne aplikacije praćenja kao i aplikacije koje su orijentisane na pogodnije korišcenje mobilnih telefona (poznato kao mobilno tagovanje). QR kodovi koji skladište adrese i URL-ove, mogu se pojavljivati u časopisima, na znacima, autobusima, vizit kartama kao i na svakom objektu o kome bi korisniku mogle da zatrebaju informacije.

Korisnici koji poseduju mobilni telefon sa kamerom i instaliranim odgovarajucim softverom, mogu da skeniraju sliku QR koda, koji će uključiti internet pregledač i odvesti korisnika na ugrađenu URL adresu. Ovakav čin povezivanja sa fizičkih objekata je poznat kao hiperveza fizičkog sveta. Korisnici takođe mogu da stvore i štampaju sopstvene QR kodove, da bi ih drugi skenirali i koristili, posetivši jedan od nekoliko sajtova za besplatno stvaranje QR kodova.
Dizajn QR koda omogućava da se u njega ugrade privlačne slike ili logotipi, karakteri, ili fotografije u QR kod, bez gubitka informacija sadržanih u samom kodu.

Britanska pop grupa Pet šop bojs je koristila QR kod kao ilustraciju za njihov singl „Integral“ iz 2007, koji se mogao preuzeti samo preko interneta. Video za pesmu takođe sadrži QR kod. Kada se kodovi ispravno očitaju, korisnici se preusmeravaju na veb stranicu o planovima za britansku nacionalnu indentifikacionu karticu.

Izvor:wikipedia.org